Veelgestelde vragen en informatie 
 
1.0  Over Azurselect
1.6  Lid Webshop Keurmerk
 
2.1  U heeft iets gevonden en wilt graag boeken
2.2  Worden alleen beschikbare vakantiehuizen getoont
2.3  Verfijn uw zoekopdracht
 
3.0  Boeken bij Azurselect
3.1  Tot welke datum voor vertrek kan ik boeken
3.2  Bestaat de mogelijkheid dat ik een optie neem
3.3  Ik heb mijn boeking bevestigd en nu
3.4  Ik heb geboekt maar geen bevestiging ontvangen
3.5  Ontvang ik direct mijn reisvoucher
 
4.1  Inloggen in mijn boekingen
4.2  Mijn boeking
4.3  Vragen over mijn boeking
4.4  Ik heb betaald maar zie de betaling nergens
4.5  Het systeem verzoek om mijn bankgegevens
4.6  De status van uw boeking
4.7  Zijn de gegevens in mijn boeking definitief
 
5.1  Ik zou graag het adres van de vakantiewoning ontvangen
5.2  Kan ik meer informatie ontvangen
5.3  Hoe word het totaal aantal personen getelt bij de boeking
5.4  Bij de Villa staat 8 pers + 3K
5.5  Bij de villa staat 6 personen, maar ik lees maar 2 slaapkamers
 
6.0  Betalen
6.1  Welke mogelijkheden heb ik tot betalen
6.2  Ik heb betaald
6.3  Kan ik betalen bij aankomst
 
7.1  Ik wil graag mijn reis voorbereiden heeft u het adres
7.2  Wie zal ons ontvangen tijdens de aankomst
7.3  Uw controle bij aankomst
7.4  Wat als wij vroeger aankomen, of later weg willen
7.5  Betaal ik de extra kosten bij aankomst
7.6  Ontvang ik de borg terug bij vertrek
 
8.1  Wie is er verantwoordelijk voor ontstane schade
8.2  Ons huisdier gaat mee op reis
8.3  Hoe zit het met linnengoed en handdoeken
8.4  Hoe zit het met de schoonmaak van het vakantiehuis
8.5  Hoe zit het met toeristen belasting
 
9.1   Kan mijn boeking geannuleerd worden als ik niet op tijd betaald
9.2   Ik wil mijn boeking annuleren
9.3   Wat zijn onze annuleringskosten
9.4   Annuleringsverzekering
9.5   Herroepingsrecht
 
10    Tot slot
10.1  Wat als u ergens niet tevreden over bent
10.2  Klachtenregeling
10.3  Kan ik mijn account verwijderen
10.4  Welkom thuis

                                                                                                                                                                      Terug naar de index 

1.0 Over Azurselct
Azurselect is een internationale touroperator welke jarenlange ervaring heeft in het verhuren van vakantiewoningen. Onze eigen kantoren en vakmensen ter plaatse staan garant voor een zorgeloos verloop van uw gehuurde vakantiewoning of villa. Geen dure reklames, eerlijke content en juiste informatie waarbij de vakantiehuizen en villa's exact worden weergeven zoals u dit terplaatsen aantreft. U zult dan ook nimmer in ons aanbod een bulk hoeveelheid vakantiehuizen aantreffen, maar een zeer selectief aanbod van kwalitatief hoogwaardig gekozen vakantiehuizen en villas.
 
1.1 Onze Algemene leveringsvoorwaarden en condities
Wij werken met heldere voorwaarden naar onze relaties en klanten. Het is voor u als huurder altijd goed van ieder vakantiebedrijf waar u een vakantie wilt boeken vooraf de voorwaarden goed door te nemen. Het verschuillen achter een waarborg, is niet uw garantie voor een zorgeloze vakantie, dit kunt u nalezen op de vele forums en referentie sites over bepaalde objecten. Veel mensen klikken het accepteer onze voorwaarden vinkje aan maar u zult verbaast staan hoe deze voorwaarden kunnen verschillen per organisatie.
 
1.2 Hoe zit het met privacy van mijn gegevens?
Onze organisatie volgt strikte regels aangaande de wet registratie persoonsgegevens meer hierover kunt u lezen in ons privacy statement. De gegevens aan ons vertrekt worden nimmer aan derde uit handen gegeven. Uitsluitend aan personen direct betrokken bij uw boeking zoals de beheerder van uw vakantiewoning. Creditkaart gegevens komen NOOIT bij ons direct in de database, u betaald namelijk via een erkende betaalprovider. Indien wij de borg beheren voor de eigenaar, heeft ons bedrijf wel uw bank gegevens nodig, deze worden dan beheerd om uw borg retour te storten, dit gebeurd in onze beveiligde omgeving. De servers van onze organisatie staan allen in beveiligde Europeesche data centra.
 
1.3 De laagste prijs garantie
Azurselect heeft eigen kantoren en medewerkers in de landen waar wij onze vakantiehuizen verhuren, waardoor wij direct met de eigenaar werken en u de laagste prijs kunnen garanderen; dit geeft u tevens de garantie dat we de vakantiehuizen en villa’s die wij verhuren regelmatig bezoeken en controleren op kwaliteit.
 
Garantie
Mocht u binnen 7 dagen na boeking bij ons, dezelfde vakantievilla gedurende dezelfde periode bij een andere reisagent aantreffen tegen een lagere prijs, dan betalen wij u het verschil terug en ontvangt u een coupon voor 5% extra korting bij een volgende boeking! Stuur hiervoor een e-mail met de url van de website waar u de woning heeft aangetroffen naar info@azurselect.com onder vermelding van onze huiscode en uw boekingsnummer.
  
Indien uw melding aan de voorwaarden voldoet ontvangt u van ons binnen 5 werkdagen een creditnota voor het verschil, alsmede de kortingscoupon.
 
1.4 Geen boekings of reserveringskosten 
Wanneer u boekt bij Azurselect betaald u geen boekingskosten ook wel genoemd reserveringskosten, mocht u liever telefonische boeken dan betaald u hiervoor ook geen extra kosten. U kunt als u hier zelf geen tijd voor heeft, altijd ons team vragen de boekingen voor u in te voeren, deze service verlenen wij u graag geheel kosteloos.
 
 
1.5 Aangesloten bij (SGR) Stichting garantie reisgelden
Azurselect is aangesloten bij de SGR onder nummer 3.614, Stichting garantie reisgelden, uitgebreide informatie kunt u hier lezen:  SGR Stichting garantie reisgelden
 

 

2.0 Onze vakantiehuizen en villa's
 
2.1 U heeft iets gevonden en wilt graag boeken!
Middels de zoekfunctie en Profiel pagina van elke woning vind u de knop "boeken" hiermee kunt u de reservering opstarten. Tijdens het boeken heeft u diverse controle schermen waarbij u de informatie kunt zien, controleren en indien noodzakelijk aanpassen. Aan het eind van uw informatie kunt u de informatie bevestigen door definitief te: "boeken"
 
2.2 U ontvangt na de boeking een bevestiging per E-mail
Voor een telefonische boeking kunt u met onze klantenservice contact opnemen, u vind de gegevens van onze klantenservice op onze homepage of u klikt op: Klantenservice
 
2.3 Live chat
U heeft ook de mogelijkheid om met onze klantenservice vragen te stellen via de live chat, u kunt helaas geen boeking opgegeven via de live chat, dit kan uitsluitend bij voorkeur online of telefonisch.
 
2.4 Worden alleen beschikbare vakantie huizen getoont?
Bij een zoekopdracht geeft u de juiste basisgegevens die u wenst, het systeem zal u uitsluitend de vakantiehuizen tonen die voor die periode binnen uw wensen beschikbaar zijn. Mocht u flexibel zijn met uw datum dan adviseren wij u op meerdere data te zoeken en de zoekopdracht nogmaals te bekijken. U heeft wel de mogelijkheid via de bijgeleverde kalender overige periode te zien bij een gekokezen vakantiewoning, welke datum bezet of beschikbaar is. Hiermee kunt u bij bepaalde interesse in een vakantiewoning direct beslissen of u mogelijk een week eerder of later wilt boeken indien deze bezet is tijdens uw voorkeurs periode.
 
2.5 Verfijn uw zoekopdracht
Ons zoek systeem werkt met een versnelde zoekformule, hiermee geeft u de belangrijkste informatie aan voor het maken van uw overzicht aan beschikbare vakantiewoningen. Het systeem zal in enkele seconden uw voorkeur verwerken. Vervolgens ziet u dan aan de linkerkant een aantal verfijn opties. Door de voorkeursopties aan te klikken zal het systeem direct de vakantiewoning "voorkeur" verfijnen en uitsluitend laten zien wat exacte aan uw kenmerken en wensen voldoet.
 

3.0 Boeken bij Azurselect

3.1 Tot welke datum voor vertrek kan ik boeken?
Onze ervaring heeft geleerd dat wij 3 dagen voor uw vertrek als maximale datum uw boeking "online" kunnen accepteren. Dit omdat de eigenaar van de vakantiewoning of villa ook de juiste voorbereiding moet treffen om uw aankomst te kunnen verzorgen. Bij uitzondering kunt u altijd contact opnemen met de afdeling klantenservice die dan uw wensen trachten te realiseren, u ontvangt dan in enkele uren duidelijkheid of uw boeking nog mogelijk is.
 
3.2 Bestaat de mogelijkheid dat ik een optie neem?
Voor boekingen buiten de 6 weken voor vertrek heeft u de mogelijkheid een optie 'online" op te geven. Dit doet u door de boeking op te geven met alle gegevens zoals u de normale boeking ingeeft. Bij de laatste handeling heeft u dan de mogelijkheid de keus te maken tussen "optie" en "boeken" nadat u de knop "optie" heeft aangeklikt ontvangt u een mail met een activeringslink op uw mail adres. Letop: U moet deze link aanklikken om uw optie te starten, opties die niet worden geactiveerd vervalt na 1 uur direct uw optie uit ons systeem. Geactiveerde opties blijven 48 uur geldig. Na 48 uur vervalt de optie automatisch. Mocht u de optie willen omzetten in een boeking, dan kunt u via "Mijn Boekingen" uw optie omzetten in een boeking, dit doet u door het knopje: "Boeken" te activeren. Direct nadat u de knop heeft aangeklikt, ontvangt u een bevestiging en word uw boeking definitief. Opties zijn "online" niet mogelijk 6 weken voor uw vertrek datum maar u kunt wel contact opnemen met onze klantenservice die dan mogelijk in overleg de optie kunnen activeren.
 
3.3 Ik heb mijn boeking bevestigd en nu?
Direct na uw bevestiging gaat ons team uw boeking herbevestigen en neemt contact op met de eigenaar van uw vakantiewoning om de boeking nogmaals extra te controleren. Dit zal maximaal 24uur kunnen duren, na deze controle en als alles akkoord is word uw factuur aangemaakt en ontvangt u van ons de aanbetalingsfactuur. De aanbetaling is volgens de algemene voorwaarden is 35% van uw boekingsbedrag. Middels 'Mijn Boeking" op ons systeem kunt u dan uw boeking betalen. De door ons geboden betalingsmogelijkheden online vind u ook onder aan de website en op diverse informatie pagina's als mede in deze uitgebreide uitleg onder het hoofdstuk betalen. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid een normale bankbetaling uit te voeren. 
 
3.4 Ik heb geboekt maar geen bevestiging ontvangen
Door Spamfilters adviseren wij u eerst uw Spamfolder te controleren of de bevestiging daar is aangekomen, indien dit niet het geval is, dan kunt u het beste contact opnemen met ons team en controleren wij uw boeking in ons systeem.
 
3.5 Ontvang ik direct mijn reisvoucher?
U ontvangt de reisvoucher uiterlijk 2 weken voor uw vertrek, dit omdat wij altijd de laatste update gegevens van de huis eigenaar ontvangen aangaande de beheerder/sleutelhouder. Ook beheerders gaan met vakantie en uit ervaring heeft ons geleerd dat wij de laatste gegevens altijd controleren 2 weken voor uw vertrek. U ontvangt de reisdocumenten per E-mail. Voorwaarden voor het toesturen van uw reisvoucher is dat de rekening geheel is voldaan.
 
4.0 Mijn Boeking
 
4.1 Inloggen in Mijn Boekingen
U kunt inloggen in mijn boeking met uw E-mail adres gebruikt tijdens uw boeking en uw reserverings nummer op uw bevestiging.
 
4.2 Mijn Boeking
In mijn boeking kunt u alles regelen en inzien, zo kunt u hier uw optie omzetten in een boeking of uw betaling en status volgen, tevens een kopie van uw dokument afdrukken. U kunt uw gegevens aanpassen indien deze veranderd zijn. Ons systeem leest bij het versturen van uw reisgegevens de gegevens welke bekend zijn in "Mijn boeking" van uw account. Het aanmaken van uw account gaat automatische wanneer u een boeking of optie ingeeft. Bij een optie ontvangt u een activeringslink, vergeet u niet op deze link te klikken anders verloopt uw optie in enkele uren. Bij het activeren van de link is uw optie automatische 48 uur actief. Inloggen in 'Mijn boeking" kunt u met uw E-mail en boekingsnummer.
 
4.3 Vragen over Mijn Boeking
Indien u vragen heeft over mijn boeking neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wanneer u een fout ontdekt, verzoeken wij u ons schriftelijk van deze fout "spoedig" op de hoogte te brengen. Om privacy en veiligheid kunnen wij telefonisch geen veranderingen aan uw reservering aanpassen zonder schriftelijke bevestiging van het mail adres dat ook is gebruikt tijdens de boeking.
 
4.4 Ik heb betaald maar zie de betaling nergens?
Indien u heeft betaald, moet deze betaling door ons zijn ontvangen en verwerkt, tot deze periode zal het systeem uw betaling niet herkennen en helaas ook mogelijk bij overschrijding u een automatische betaal herrinnering sturen. Onze excuses indien dit gebeurd, u kunt deze herrinnering als niet geschreven beschouwen. Zodra uw betaling is verwerkt zal deze ook bij uw "Mijn boeking" zichtbaar worden. Overigens op het moment dat wij uw betaling verwerken in het systeem, zult u ook een mail ontvangen waarin uw betaling word bevestigd.
 
4.5 Het systeem verzoek om mijn bankgegevens?
U heeft bij ons geboekt en bij uw boeking is een borg bedrag afgesproken, dit bedrag zal door onze organisatie of de huiseigenaar op uw rekening worden teruggestort. Om dit proces snel te laten verlopen verzoeken wij u uw bankgegevens aan te vullen.
 
4.6 De Status van uw boeking
De exacte status van uw boeking vind u in het "Mijn boekingen" deel van onze site, alle gegevens en uw betalingen worden hier weergegevens en verwerkt. U kunt hier tevens aanpassingen ingeven zoals uw adres gegevens mochten die veranderen tussen uw boeking en uw vertrek.
 
4.7 Zijn de gegevens in mijn boeking definitief?
U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice voor aanpassingen, echter verandering kunnen uitsluitend plaatsvinden mits deze schriftelijk door onze medewerker zijn bevestigd en geaccepteerd. Let u erop dat u de juiste gegevens vermeld bij uw boeking. Onjuiste gegevens kunnen vervelende situaties uit ontstaan. Onjuiste informatie die u heeft ingegeven tijdens uw boeking welke niet is aangepast en gemeld en zonder onze schriftelijk bevestiging akkoord bevonden zijn geheel voor uw verantwoordelijkheid.
 
5.0 De Vakantiewoning
 
5.1 Ik zou graag het adres van de vakantiewoning ontvangen?
U ontvangt de exacte gegevens van de woning direct na uw betaling, dit vanwegen de privacy wet en bescherming van de huiseigenaar.
 
5.2 Kan ik meer informatie ontvangen?
Onze websites geven zoveel informatie als bij ons beschikbaar is, u kunt verzekerd zijn van een betrouwbaar beeld van deze informatie. Indien u meer details wilt kunt u ook contact opnemen met ons lokale kantoor. Een medewerkers kan u dan tewoord staan voor aanvullende informatie. U kunt voor deze service een afspraak maken met onze klantenservice voor een advies gesprek met onze lokale medewerker. Deze zal dan met u de vragen en wensen doornemen en beantwoorden. Deze persoon is exacte op de hoogte van de door u gewenste woning.
 
5.3 Hoe word het totaal aantal personen getelt bij de boeking
Bij de opgaaf van uw boeking geeft u het totaal aantal personen op. Hier vallen uw kinderen en babies ook onder, dus indien u met 6 volwassen 1 kind en 1 baby komt word dit totaal als 8 personen geregistreerd. Echter bij babies worden bij veel van onze vakantiehuizen uitzonderingen gemaakt, waardoor u 1 of maximaal 2 babies extra op het aantal aangegeven personen mogen meereizen. U moet er wel rekening mee houden dat niet alle huizen zijn voorzien van een babybedje. Bij uw boeking kunt u een verzoek indienen voor een babybedje, als dit niet aanwezig is kunt u dit zelf meebrengen. Let u er op dat overschrijding van het aantal personen met meereizende babies moet worden gemeld en goedgekeurd, uiteraard alleen als u hiermee boven het totaal aantal toegestane personen komt. Volwassenen en kinderen boven het toegestane aantal personen is niet toegestaan of bij aanvraag schriftelijk bij hoge uitzondering met schriftelijke toestemming van de eigenaar.
 
5.4 Bij de Villa staat 8 pers + 3K?
Bij sommige villa's kan het aantal personen met toegestane aantal kinderen verschillen (K). Dit is namelijk omdat wij dan de bedden of slaapgelegenheid niet geschikt achten voor een volwassen persoon. Dit kan bijvoorbeeld zijn bij hoogslapers en stapelbedden of bedbanken, maar ook kleine bedden welke wel geschikt zijn voor een kind, maar niet voor een volwassen persoon.
 
5.5 Bij de villa staat 6 personen, maar ik lees maar 2 slaapkamers?
Wij beoordelen onze vakantiehuizen op het maximaal aantal "acceptabele" slaapplaatsen, dit omdat veel mensen gezien het budget graag met het maximaal aantal personen op vakantie gaan. Indien u meer personen ziet als aangegeven slaapkamers mogelijk maken, dan kunt u in onze omschrijving teruglezen hoe de overige personen kunnen slapen. Het geniet altijd de voorkeur om te kiezen voor een vakantiehuis wat gelijk is met slaapkamers aan uw aantal noodzakelijke slaapplaatsen. Mocht u toch kiezen voor een vakantiehuis met meerdere slaapplaatsen dan slaapkamers is het advies nogmaals goed de beschrijving te lezen. Het zelf creeren van nieuwe slaapplaatsen is niet toegestaan, met hoge uitzondering als de eigenaar schriftelijke toestemming heeft gegeven hiervoor.
 
6.0 Betalen
 
6.1 Welke mogelijkheden heb ik tot betalen?
Onze organisatie bied u de meeste online betalingsmogelijkheden, zo werken wij samen met ICEPAY een Erkende Nederlandse betaalprovider welke alle bekende betaalmogelijkheden bied zoals: IDEAL, Direct Banking, Giropay, Visa en Mastercard. U moet er wel rekening mee houden dat bij het gebruik maken van de diverse betaalmogelijkheden extra toeslagen kunnen gelden. Indien u middels een online bank systeem zoals IDEAL of Direct banking betaald geld geen extra toeslag.
 
6.2 Ik heb betaald
Zodra u heeft betaald, moet deze betaling bij ons verwerkt worden, op het moment dat wij uw betaling ontvangen en afboeken op uw reservering ontvangt u hiervan een bevestiging per E-mail. Tevens kunt u inloggen met uw E-mail "gebruikt bij uw reservering" en reserveringsnummer op "Mijn Boeking". Hier zult u dan ook de betaling kunnen volgen en de status van uw boeking kunnen inzien. Zolang de betaling niet is verwerkt en u heeft dus geen bericht gehad; en is deze ook niet te zien in "Mijn Boeking" De verwerking neemt maximaal 24 uur. Snelheid van betalingen bij ons bijgeschreven zijn afhankelijk van het Land en uw gekozen betaalmogelijkheid. Dit kan verschillen van 24uur tot maximaal 1 week. Bij Last Minutes adviseren wij u voor u de betaling doet, eerst met ons contact op te nemen.
 
6.3 Kan ik betalen bij aankomst?
Het is niet mogelijk de huurprijs bij aankomst te betalen, wel betaald u in sommige gevallen de borg, schoonmaak en/of extra kosten zoals linnen huur indien van toepassing bij aankomst. Het kan zijn dat de borg aan onze organisatie word betaald, dit op verzoek van de huiseigenaar. In dit geval factureren wij u de borg en ontvangt u die van onze organisatie ook weer retour indien er geen problemen zijn ontstaan. De termijn is uiterlijk 2 weken na uw vertrek.
 
7.0 Aankomst - Vertrek
 
7.1 Ik wil graag mijn reis voorbereiden heeft u het adres?
In uw reisdokumenten vind u de gegevens, hierbij treft u aan de route naar uw vakantiewoning, coördinaten of een beschrijving van het laatste deel van uw reis. Indien er speciale zaken zijn die u moet weten vind u deze ook in uw reisvoucher.
 
7.2 Wie zal ons ontvangen tijdens de aankomst?
Op uw reisvoucher staan de gegevens van de beheerder, u vind hier tevens ons noodnummer, normaal staat onze telefoon altijd doorgeschakeld naar een medewerker, wij verzoeken u vriendelijk buiten kantoortijden dit uitsluitend te bellen bij echte noodsituaties. Ons advies is de beheerder te bellen ca 24uur voor uw aankomst, indien deze niet direct de telefoon beantwoord kunt u het op een later tijdstip nog eens proberen. Tot maximaal 2 uur voor uw aankomst is het NIET noodzakelijk ons noodnummer te bellen, beheerders zijn op de hoogte van uw komst en het komt in zeer uitzonderlijke gevallen voor dat dit fout loopt. Beheerders werken vaak of zijn ook onderweg en meestal pas enkele uren voor uw aankomst bereikbaar. Veel gebruiken ook een ander mobiel nummer hiervoor. Mocht u tot 2 uur voor aankomst de beheerder nog niet gesproken hebben, dan kunt u ons noodnummer bellen, In sommige gevallen vind u een adres waar u de sleutel kunt afhalen.
 
7.3 Uw controle bij aankomst.
Vaak heeft u een lange reis achter de rug en wilt niets liever als onderuit in de stoel of lekker een duik in het zwembad nemen, "zeer begrijpelijk" echter, u betaald borg voor uw vakantiewoning en die borg geeft naar beide kanten verplichtingen. Wij vragen u dan ook om bij de aankomst met de beheerder de woning goed te controleren en hem te wijzen als u iets ziet wat niet in orde zou zijn. Maakt indien noodzakelijk hier een foto van. Er kan altijd bij deze inspectie iets naar voren komen. Het is belangrijk dat u hier met de beheerder duidelijkheid over heeft alvorens hij vertrekt. Kortom neem even de tijd voor de intake en inspecteer de woning voor u akkoord geeft voor de sleuteloverdracht.
 
7.4 Wat als wij vroeger aankomen, of later weg willen?
Onze organisatie moet zich aan de gemaakte afspraken houden met de eigenaar, wij kunnen dus nimmer toezeggingen doen over eerder aankomen of later vertrekken. Uw aankomst en vertrektijd staan vermeld op uw reisvoucher. Normaal is de aankomst om 16.00 uur en uw vertrek smorgen om 10.00 uur. Dit om de schoonmaak te laten starten voor de volgende week en de woning netjes op te leveren voor de nieuwe huurders. Veel mensen komen eerder aan en verzoeken dan de baggage achter te laten of gebruik te maken van de tuin of het zwembad. Dit kan uitsluitend terplaatsen met de beheerder in overleg en deze moet hier akkoord mee gaan.
 
7.5 Betaal ik de extra kosten bij aankomst?
U betaald inderdaad de extra genoemde onkosten bij aankomst, dit betreft de borg, indien die niet aan onze organsatie is betaald en uw eind schoonmaak en eventuele linnen huur.
 
7.6 Ontvang ik de borg terug bij vertrek?
Op uw reisvoucher staat hoe de borg is verwerkt of word teruggestort. In "Mijn Boeking" kunt u de bank gegevens vermelden. Indien u niet alle gegevens heeft kunt u deze link raadplegen voor Nederlandse klanten: http://ibannl.org/ Als alles akkoord is word uw borg binnen 14 dagen na uw vertrek teruggestort. Let u er op dat Borg een zaak is tussen u en de huiseigenaar, u heeft zelf volledige verantwoordelijkheid voor uw vertrek en wij adviseren u altijd even met de beheerder een gezamenlijke inspectie te maken. Indien er iets is gebroken maakt u hier dan een foto van. Ook indien wij de borg beheren 'namens de eigenaar" zijn wij verplicht deze op verzoekt aan de huiseigenaar uit te betalen. Wij zullen dan indien nodig bemiddelen names u en de beheerder.
 
 
8.0 Extra Informatie
 
8.1 Wie is er verantwoordelijk voor ontstane schade?
U bent als huurder wettelijk aansprakelijk voor toegebrachte schade. u bent tevens verplicht direct schade te melden aan de beheerder of huis eigenaar en maakt u hier fotos van, verzoek hem of hij u een verklaring van de kosten kan opgeven indien mogelijk.
 
8.2 Ons huisdier gaat mee op reis?
Indien uw husidier mee op reis gaat moet u in het bezit zijn van een dierenpaspoort, voor veel landen gelden afwijkende voorwaarden, wij adviseren u hiervoor contact op te nemen met uw dierenarts. Sommige landen verzoeken een teek behandeling en andere een bloedtest. Echter binnen Europa is in de meeste gevallen een dierenpaspoort met de normale noodzakelijke inentingen voldoende. let u erop bij het meenemen van uw huisdier dat u een lijn mee heeft, Niet alle vakantiehuizen zijn geschikt dat uw huisdier losloopt, ook is raadzaam te vragen of het terrein is afgesloten, echter onze organsatie kan nimmer verantwoording accepteren indien er in het hekwerk breuken zitten waardoor uw dier op de weg kan komen. Wij adviseren u gezien het voor hem/haar een vreemde omgeving is hem aan de lijn te houden indien u hem niet in het zicht heeft. Het is NOOIT toegestaan dieren in het zwembad te laten zwemmen.
 
8.3 Hoe zit het met linnengoed en handdoeken?
Op onze site vind u bij iedere vakantiewoning aangegeven wat de mogelijkheden zijn van het bedden/linnengoed en de handdoeken. Letop dat Badlakens nooit zijn inbegrepen. Afhankelijk van de mogelijkheid en uw keus van linnen en handdoeken staat dit op uw bevestiging. Linnen huur betaald u altijd bij aankomst als hiervoor gekozen is. Indien er spraken is van linnengoed "inclusief" zijn de handddoeken hier vaak ook bij inbegrepen, meestal als er spraken is van huur, heeft u ook een beperkt aantal handdoeken. Het is te adviseren dat u zelf altijd wat eigen handdoeken extra meebrengt. leest u voor informatie over linnengoed nogmaals de beschrijving van de woning die u geboekt heeft of waar u interesse voor heeft.
 
8.4 Hoe zit het met de schoonmaak van het vakantiehuis?
De voorwaarden van de schoonmaak vind u bij de vakantiewoning informatie op onze website. Tevens nadat u geboekt heeft op uw dokumenten. Indien er spraken is van een eindschoonmaak kunt u deze bij aankomst betalen. Wanneer er staat inclusief "maar schoon achter laten" dan mag u zelf de schoonmaak verzorgen, Hieronder word verstaan, bezemschoon en alles afgewassen in de kasten. Let u er wel op dat wanneer u dan de woning niet schoon achterlaat de huiseigenaar het recht heeft de extra schoonmaak kosten te berekenen. In dit geval kunt u het beste bij uw vertrek verzoeken of de schoonmaak naar wens is. Tussenschoonmaak welke door u verzocht is kunt u tevens direct afrekenen.
 
8.5 Hoe zit het met toeristen belasting?
Tijdens uw boeking en het moment van aankomst kan de lokale gemeente regels veranderen, het kan dus voorkomen dat wanneer u boekt wij deze informatie niet hebben maar u deze toch moet betalen tijdens uw verblijf. Dit gaat om kleine bedrag per dag, maar u moet hier altijd rekening mee houden. Als wij de toeristen belasting weten en vermelden op onze site betreft dit de informatie zoals die bij ons bekend is. Helaas kan de overheid altijd belasting aanpassen en hier kunnen wij geen aansprakelijkheid voor aanvaarden.
 

9.0 Annuleren - Verzekeren

9.1 Kan mijn boeking geannuleerd worden als ik niet op tijd betaal?
Inderdaad is mogelijk dat als uw betaling niet op tijd is gedaan dat ons bedrijf de boeking moet annuleren, onze organisatie gaat strakke afspraken aan met vakantiehuis eigenaren welke wij strikt nakomen in het belang van onze kwaliteit naar onze klanten. Daardoor is het van belang dat wij uw betaling ook op tijd ontvangen. Mocht u de betalingstermijn overschrijden neemt u dan contact op met onze klantenservice zodat deze in iedergeval op de hoogte zijn van uw vertraging. Onze klantenservice zal dan de juiste beslissing nemen afhankelijk van uw informatie. Te laat betalen of ingebreken blijven van uw betaling waarbij wij de overeenkomst ontbinden ontslaat u niet van uw financiele verplichting en mogelijke schade welke hieruit voortvloeid. Hiervoor kunt u onze leverings en betalingsvoorwaarden lezen. Het is dus altijd raadzaam in goed overleg samen tot de beste oplossing te komen.
               
9.2 Ik wil mijn boeking annuleren?
Er kunnen zich helaas omstandigheden voordoen waardoor u genoodzaakt bent een boeking te annuleren. In dit geval is het eerste zaak ons schriftelijk van uw annulering op de hoogte te brengen. Vermeld hierin duidelijk de reden van uw annulering. Vermeld tevens duidelijk uw naam, uw boekingsnummer en uw telefoonnummer waarop u te bereiken bent. vanaf dit moment worden uw gegevens beoordeeld en valt u terug op uw eventuele verzekering als die is afgesloten en onze algemene-leveringscondities. Indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten kunt u wellicht uw annulering claimen via de verzekering. U moet dan wel met de juiste reden en bewijs stukken komen. leest u hiervoor de annuleringsvoorwaarden van de verzekeringspolis. Uw annulering ontslaat u niet van uw betalingsverplichting, leest u tevens voor het boeken van reizen online de speciale voorwaarden die hiervoor gelden, reizen vallen namelijk niet onder de normale wet kopen op afstand met bedenktijd. Voor meer informatie zie deze Link: http://www.deombudsman.nl/reizen-en-vervoer/rechten/accommodatie.
               
9.3 Wat zijn onze annuleringskosten:
Het te betalen bedrag bij uw annulering is afhankelijk van het aantal dagen voor uw aankomst datum, de dag waarop wij uw schriftelijke opzegging ontvangen is geldig als datum waarop u heeft geannuleerd.
 
Annuleringen ontvangen tot 60 dagen voor uw vertrek bent u verschuldigd 35% van de reissom, eventueel afgesloten verzekeringspremie en uw boekingskosten.
 
Annuleringen ontvangen tot 59 dagen voor uw vertrek bent u verschuldigd 50% van de reissom, eventueel afgesloten verzekeringspremie en uw boekingskosten.
 
Annuleringen ontvangen tot 45 dagen voor uw vertrek bent u verschuldigd 70% van de reissom, eventueel afgesloten verzekeringspremie en uw boekingskosten. Met uitsluiting van boekingen gemaakt last minute binnen de 60 dagen voor uw aankomst, hierop is 100% last minute cancellation van toepassing.
 
Annuleringen ontvangen tot 30 dagen voor uw vertrek bent u verschuldigd 100% van de reissom, eventueel afgesloten verzekeringspremie en uw boekingskosten.
 
9.4 Annuleringsverzekering
Het zal u maar gebeuren dat u moet annuleren en u heeft geen verzekering. Wij adviseren u altijd een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw boeking. Indien u tijdens uw boeking heeft gekozen voor een annuleringsverzekering via onze organisatie vind u de heldere voorwaarden op onze site onder Verzekering(en). Wij adviseren u tevens uw reisverzekering te controleren, veel van onze klanten hebben tegenwoordig een doorlopende reisverzekering, leest u hiervan de voorwaarden altijd even goed door als u op reis gaat. Letop: een doorlopende reisverzekering dekt meestal geen annuleringen. Reeds geboekt en bevestigde reizen komen bij ons niet meer in aanmerking voor het afsluiten van een annuleringsverzekering, dit kan bij onze organisatie uitsluitend wanneer u de boeking opgeeft. U zult ook zien dat wanneer u de annuleringsverzekering kiest, ons systeem u om de deelnemers van uw reis verzoekt.
 
9.5  Herroepingsrecht
Op het huren en/of aangaan van een huurovereenkomst van een vakantiewoning is het herroepingsrecht “uitgesloten” omdat de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken.
 

10 Tot slot

10.1 Wat als u ergens niet tevreden over bent
Wat als u ergens niet tevreden over bent? Ondanks dat wij de huizen zeer zorgvuldig beoordelen en inspecteren kan het uiteraard voorkomen dat u ergens een situatie aantreft waar u niet tevreden over bent. U heeft een klacht maar zelfs als dit geen klacht betreft stellen wij het zeer op prijs uw reactie te vernemen. Afhankelijk van de situatie en uw wensen gaat ons team dan de noodzakelijke actie ondernemen. U kunt ook een klacht indienen bij de geschillencommissie van Thuiswinkel, nadere informatie hieromtrent vindt u op www.sgc.nl
 
10.2 Klachtenregeling
Onze volledige klachtenregeling treft u in onze Algemene Voorwaarden. Meld in eerste instantie een klacht altijd bij de beheerder of de huiseigenaar, en probeer er ter plekke in goed overleg uit te komen. Mocht dit niet lukken neem dan telefonisch of per email contact op met Azurselect via info@azurselect.com of +31 85 2081119 Na het ontvangen van uw schriftelijke klacht ontvangt u uiterlijk binnen 14 dagen gerekend na ontvangst van de klacht antwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Azurselect binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. 
 
10.3 Kan ik mijn account verwijderen?
U hoeft uw account niet te verwijderen, Dit is namelijk uitsluitend actief voor uw lopende boeking, u kunt wel het sturen van een nieuwsbrief stopzetten, deze mogelijkheid heeft u bij iedere nieuwsbrief die u van ons ontvangt met de link onder aan de mail. Accounts welke verlopen worden door ons systeem automatisch verwijderd binnen een redelijke termijn. Indien u eerder heeft geboekt, zal het systeem bij het invoeren van uw E-mail adres uw gegevens tonen, als u deze bevestigd vult het systeem direct uw basis gegevens in.
 
10.4 Uw beoordeling
Iedere boeking ontvangt een welkom thuis van onze organisatie, hierin vragen wij u kort uw ervaring te vertellen aan ons. U helpt hier onze organisatie en andere geintereseeerde met uw ervaring van de gekozen vakantiewoning. Bij het invullen van deze welkom thuis ontvangt u automatische een extra korting van 25,- euro op uw volgende boeking bij Azurselect als waardering voor de tijd die u besteed aan uw beoordeling over de gehuurde vakantiewoning.

  

 

Vakantiewoning betaalmethoden

Wacht alstublieft...

het zal een paar seconden duren