FAQ huren

Veelgestelde vragen en informatie over boeken bij Azurselect



Azurselect

1.0 Over Azurselect

1.1  Onze algemene voorwaarden

1.2  Hoe zit het met privacy van mijn gegevens?

1.3  De laagste prijs garantie

1.4  Geen boekings- of andere verborgen kosten

1.5  Aangesloten bij de Stichting Garantie Reisgelden SGR

1.6  Lid Webshop Keurmerk

 

Boeken bij Azurselect

2.0  Worden alleen beschikbare vakantiehuizen getoond?

2.1  Verfijn uw zoekopdracht

2.2  U heeft iets gevonden en wilt graag boeken

2.3  Telefonisch boeken

2.4  Live chat

2.5  Tot welke datum voor vertrek kan ik boeken?

2.6  Bestaat de mogelijkheid dat ik een optie neem?

2.7  Ontvang ik een boekingsbevestiging?

2.8  Ik heb geboekt maar geen bevestiging ontvangen?

2.9  Ik heb mijn boeking bevestigd en nu?

3.0  Ontvang ik direct mijn reisvoucher?

3.1  Zijn de gegevens in mijn boeking definitief?

 

"Mijn boekingen"

4.0  "Mijn boekingen"

4.1  Inloggen in "Mijn boekingen"

4.2  Vragen over "Mijn boekingen"

4.3  Ik heb betaald maar zie de betaling nergens terug?

 

De vakantiewoning

5.0  Ik zou graag het adres van de vakantiewoning ontvangen

5.1  Kan ik meer informatie ontvangen?

5.2  Hoe wordt het totaal aantal personen geteld bij de boeking?

5.3  Bij de villa staat 8 pers + 3K?

5.4  Bij de villa staat 6 personen, maar ik lees maar 2 slaapkamers?

 

Betalen

6.0  Welke mogelijkheden heb ik om te betalen?

6.1  Ik heb betaald

6.2  Kan ik betalen bij aankomst?

 

Aankomst - Vertrek

7.0  Ik wil graag mijn reis voorbereiden, heeft u het adres?

7.1  Wie zal ons ontvangen bij aankomst?

7.2  Uw controle bij aankomst

7.3  Wat als wij vroeger aankomen, of later weg willen?

7.4  Betaal ik de extra kosten bij aankomst?

7.5  Ontvang ik de borg terug bij vertrek?

 

Extra Informatie

8.0  Wie is er verantwoordelijk voor ontstane schade?

8.1  Ons huisdier gaat mee op reis

8.2  Hoe zit het met het lakens en handdoeken?

8.3  Hoe zit het met de schoonmaak van het vakantiehuis?

8.4  Hoe zit het met de toeristenbelasting?

 

Annuleren - Verzekeren

9.0   Kan mijn boeking geannuleerd worden als ik niet op tijd betaal?

9.1   Ik wil mijn boeking annuleren?

9.2   Wat zijn de kosten bij annulering?

9.3   Annuleringsverzekering

9.4   Herroepingsrecht

 

Tot slot

10.0  Wat als u ergens niet tevreden over bent

10.1  Klachtenregeling

10.2  Kan ik mijn account verwijderen?

 

                                                                                                                                                         

    

 

Azurselect

 

1.0 Over Azurselect

Azurselect is door haar jarenlange ervaring de specialist in de verhuur van de betere vakantiehuizen en villa's die met zorg geselecteerd worden door onze vakmensen ter plekke. Dit verzekerd u van een zorgeloze vakantie, in een vakantiehuis of villa die wordt weergegeven zoals u deze ook gaat aantreffen.

Vandaar dat u op onze site geen bulk aanbod aan vakantiehuizen zult aantreffen, maar een selectief aanbod van kwalitatief hoogwaardige vakantiehuizen en villa's voor een scherpe prijs.



1.1 Onze algemene voorwaarden

Wij werken met heldere voorwaarden naar onze huiseigenaren en klanten.

Het is voor u als huurder altijd goed om van ieder vakantiebedrijf waar u een vakantie wilt boeken vooraf de voorwaarden goed door te nemen.

Het verschuilen achter een waarborg is niet uw garantie voor een zorgeloze vakantie, dit kunt u nalezen op de vele forums en referentie sites.

Veel mensen klikken het "accepteer onze voorwaarden" vinkje aan maar u zult verbaasd staan hoe deze voorwaarden kunnen verschillen per organisatie.

U kunt onze Algemene Voorwaarden vinden aan de onderkant van elke pagina op onze website.



1.2 Hoe zit het met privacy van mijn gegevens?

Onze organisatie volgt de strikte regels zoals die staan in de wet registratie persoonsgegevens.

Zie ook onze privacy statement.

De aan ons verstrekte gegevens worden nimmer uit handen gegeven, en u geeft deze op in een beveiligde omgeving, die u kunt u herkennen aan het hangslotje en de aanduiding https voor het adres vans de webpagina (URL).

Uw contactgegevens worden uitsluitend verstrekt aan personen die direct betrokken zijn bij uw boeking, zoals bijvoorbeeld de beheerder van uw vakantiewoning.

Online betalingen gaan via een erkende betaalprovider, of u betaald via een bankoverschrijving, dus u hoeft ons nooit uw creditcard gegevens te verstrekken.

De servers van onze organisatie staan allen in beveiligde Europeesche data centra.



1.3 De laagste prijs garantie

Azurselect heeft eigen kantoren en medewerkers in de landen waar wij onze vakantiehuizen verhuren, waardoor wij direct met de eigenaar werken en u de laagste prijs kunnen garanderen; dit geeft u tevens de garantie dat we de vakantiehuizen en villa’s die wij verhuren regelmatig bezoeken en controleren op kwaliteit.

Mocht u toch binnen 7 dagen na boeking dezelfde vakantievilla gedurende dezelfde periode bij een andere reisagent aantreffen tegen een lagere prijs, dan betalen wij u het verschil terug en ontvangt u een coupon voor 3 % extra korting bij een volgende boeking!

Stuur hiervoor een e-mail met de url van de website waar u de woning heeft aangetroffen naar info@azurselect.com onder vermelding van onze huiscode en uw boekingsnummer.

Indien uw melding aan de voorwaarden voldoet ontvangt u van ons binnen 5 werkdagen een creditnota voor het verschil, alsmede de kortingscoupon.

 

1.4 Geen boekingskosten of andere verborgen kosten

Voordat u boekt bij Azurselect vindt u alle kosten overzichtelijk op de website.

Of u nu telefonisch boekt, of de boeking zelf direct online invoert, u kunt boeken voor het bedrag dat u op de website ziet.

Er zijn geen verborgen kosten en geen boekingskosten.

Wat u ziet is wat u betaald!



1.5 Aangesloten bij de Stichting Garantie Reisgelden (SGR)

Azurselect is aangesloten bij de Stichting Garantie Reisgelden (SGR) onder nummer 3614.

De SGR staat garant voor uw vooruitbetaalde reisgelden of zorgt er bijvoorbeeld voor dat uw verblijf of terugreis in dit soort situaties alsnog wordt betaald.

Maar dit geldt alleen wanneer u boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij de SGR!

Om te kunnen worden aangesloten bij de SGR dient een reisbureau jaarlijks de SGR inzage in hun boeken te verschaffen, alsmede een bankgarantie.

Alleen serieuze reisbureaus en bemiddelaars zullen deze moeite nemen.

Boeken bij een SGR-reisorganisatie kost u niets extra, dus let u er altijd op dat u uitsluitend boekt via een bij de SGR aangesloten organisatie, want alleen dan heeft u zekerheid over uw vooruitbetaalde geld.



1.6 Lid Webshop Keurmerk

Azurselect is lid van de Nederlandse vereniging Webshop Keurmerk.

Webshop Keurmerk is het Nederlandse keurmerk voor het kopen van goederen en diensten via internet.

Het doel van het verlenen van het Webshop Keurmerk certificaat is om het vertrouwen in online winkelen voor consumenten te bevorderen.

Consumenten kunnen op webwinkels rekenen met het Webshop Keurmerk-logo om te voldoen aan belangrijke criteria op het gebied van financiële stabiliteit, veiligheid, wet- en regelgeving en de regels en voorschriften van Webshop Keurmerk zelf.

Alle leden worden elk jaar gecertificeerd.

Webshop Keurmerk kan klachten beoordelen en heeft tot taak de consumenten te beschermen door het gebruik van redelijke voorwaarden.

Deze regels worden bepaald in samenwerking met de Nederlandse Consumentenbond.




 

Boeken bij Azurselect

 

2.0 Worden alleen beschikbare vakantiehuizen getoond?

Bij een zoekopdracht voert u de wensen in die u aan uw vakantiehuis stelt, alsmede de door u gekozen periode.

Het systeem zal u dan uitsluitend de vakantiehuizen tonen die aan die eisen voldoen, en beschikbaar zijn in de door u opgegeven periode.

Mocht u flexibel zijn met uw vertrekdatum dan adviseren wij u op meerdere data te zoeken en de zoekopdracht bij te stellen.

U heeft de mogelijkheid in de kalender van een specifieke woning de beschikbaarheid van de overige perioden te zien.

Een groene zaterdag is beschikbaar, is deze echter wit dan is de aankomstdatum niet meer beschikbaar.

Heeft u dus belangstelling voor een speciaal vakantiehuis dan kunt u meteen zien en beslissen of u een week eerder of later wilt boeken, indien deze bezet is tijdens uw voorkeursperiode.



2.1 Verfijn uw zoekopdracht

Ons zoek systeem werkt met een versnelde zoekformule; hiermee geeft u de belangrijkste kenmerken aan voor het maken van het overzicht van beschikbare vakantiewoningen die aan uw eisen voldoen.

Het systeem zal in enkele seconden uw voorkeur verwerken.

U ziet ook een filterknop, waarmee u uw zoekopdracht kunt verfijnen.

Door de verfijn opties aan te klikken zal het systeem direct de vakantiewoning voorkeur verfijnen en uitsluitend laten zien wat exact aan uw wensen voldoet.



2.2 U heeft iets gevonden en wilt graag boeken

Door in de kalender op de zaterdag van uw gewenste aankomstdatum te klikken opent u het scherm met de prijzen per week en de knop " nu boeken" waarmee u de reservering kunt opstarten.

Tijdens het boeken heeft u diverse controle schermen waarbij u de ingevoerde informatie kunt zien, controleren en indien noodzakelijk aanpassen.

Aan het einde kunt u de ingevoerde informatie bevestigen door middel van de knop "Boeking bevestigen".



2.3 Telefonisch boeken

Voor een telefonische boeking kunt u met onze klantenservice contact opnemen, u vindt de contactgegevens hieronder of op onze homepage onder contact.

We hebben lokale nummers in:

 

Nederland 085-2081119

België 078-481833

Frankrijk 0975-183410

Duitsland 032-211001186

Zwitserland 022-5182426

Verenigd Koninkrijk 0124-5891149



2.4 Tot welke datum voor vertrek kan ik boeken?

Onze ervaring heeft geleerd dat wij uiterlijk tot 2 dagen voor uw aankomst uw boeking kunnen accepteren.

Dit omdat de eigenaar van de vakantiewoning of villa ook de juiste voorbereiding moet treffen om alles voor uw aankomst te verzorgen.

U kunt u altijd contact opnemen met de afdeling klantenservice die dan uw wensen zal trachten te realiseren, u ontvangt dan binnen enkele uren duidelijkheid of uw boeking nog mogelijk is.



2.5 Bestaat de mogelijkheid dat ik een optie neem?

Indien u een optie wenst te nemen op een vakantiewoning is dit doorgaans mogelijk; neem hiervoor contact op met onze klantenservice.



2.6 Ontvang ik een boekingsbevestiging?

U ontvangt direct na de boeking een bevestiging per e-mail.



2.7 Ik heb geboekt maar geen bevestiging ontvangen?

Door spamfilters adviseren wij u eerst uw spamfolder te controleren of de bevestiging daar is aangekomen.

Indien dit niet het geval is, kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice en controleren wij uw boeking in ons systeem.

Het e-mailadres van de afzender is info@holidayhomevision.com



2.8 Ik heb mijn boeking bevestigd en nu?

Direct na uw reservering gaat ons team contact opnemen met de eigenaar van uw vakantiewoning om de boeking te laten bevestigen.

Dit zal doorgaans binnen 24 uur gedaan kunnen worden, en als alles akkoord is wordt uw factuur gemaakt en ontvangt u van ons de factuur met de aanbetaling ten bedrage van 35% van uw boekingsbedrag.

De door ons geboden online betalingsmogelijkheden voor de aanbetaling vindt u onder aan de website, alsmede in deze FAQ in het hoofdstuk 6. Uiteraard heeft u ook de mogelijkheid om via een normale bankoverschrijving te betalen.



2.9 Ontvang ik direct mijn reisvoucher?

U ontvangt de reisvoucher uiterlijk 2 weken voor uw vertrek, dit omdat wij graag de laatste gegevens van de huiseigenaar ontvangen aangaande de beheerder/sleutelhouder.

Ook beheerders gaan met vakantie en ervaring heeft ons geleerd de laatste situatie 2 weken voor uw aankomst te controleren.

U ontvangt de reisdocumenten per e-mail.

Voorwaarde voor het toesturen van uw reisvoucher is uiteraard dat de rekening in het geheel is voldaan.



3.0 Zijn de gegevens in mijn boeking definitief?

U kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice voor aanpassingen, echter veranderingen kunnen uitsluitend plaatsvinden mits deze schriftelijk door onze medewerker zijn geaccepteerd en bevestigd.

Let er dus op dat u de juiste gegevens vermeld bij uw boeking.

De gevolgen van onjuiste informatie die u heeft ingegeven tijdens uw boeking zijn voor uw verantwoordelijkheid.




 

"Mijn boekingen"

 

4.0 "Mijn boekingen"

In "Mijn boekingen" kunt u al uw gegevens controleren, zo kunt u hier uw betalingen en status volgen en tevens een kopie van uw documenten afdrukken.

U kunt hier ook uw gegevens aanpassen indien deze veranderd zijn.

Ons systeem leest bij het versturen van uw reisgegevens de gegevens welke bekend zijn in "Mijn boekingen" van uw account.

Voor het aanmaken van een account hoeft u niets te doen; dit gebeurd automatisch wanneer u een boeking ingeeft.



4.1 Inloggen in "Mijn boekingen"

U kunt inloggen in "mijn boekingen" met het e-mailadres dat u gebruikt heeft tijdens uw boeking en het boekingsnummer op uw bevestiging.



4.2 Vragen over "Mijn boekingen"?

Indien u vragen heeft over "Mijn boekingen" neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wanneer u een fout ontdekt verzoeken wij u ons dit zo snel mogelijk door middel van een e-mail te melden.

Uit het oogpunt van veiligheid en privacy kunnen wij telefonische veranderingen aan uw reservering zonder schriftelijke bevestiging vanuit het e-mailadres dat ook is gebruikt tijdens de boeking niet accepteren.



4.3 Ik heb betaald maar zie de betaling nergens terug?

Indien u heeft betaald wordt de betaling binnen een paar dagen in ons systeem verwerkt.

U ontvangt een bevestiging per e-mail dat deze ontvangen is.

De betaling kunt u dan terugvinden in "Mijn boekingen".

Mocht een betaling nog niet verwerkt zijn op de vervaldag van de factuur, dan kan het zijn dat u een herinnering ontvangt.

Beschouwt u deze dan als niet verstuurd.




 

 

De vakantiewoning

 

5.0 Ik zou graag het adres van de vakantiewoning ontvangen?

U het oogpunt van veiligheid en privacy verstrekken wij de exacte gegevens van de woning pas in de voucher die u 2 weken voor aankomst ontvangt.



5.1 Kan ik meer informatie ontvangen?

Op onze websites geven wij zoveel mogelijk informatie omtrent de vakantiewoning, en u kunt er van overtuigd zijn dat deze informatie correct is.

Wilt u echter iets weten dat niet op de website vermeld staat?

Neem dan of contact op met onze klantenservice.

Onze medewerkers zullen uw vragen en wensen graag doornemen en beantwoorden.



5.2 Hoe wordt het totaal aantal personen geteld bij de boeking?

Bij de opgaaf van uw boeking geeft u het totaal aantal personen op van uw reisgezelschap.

Hier vallen uw kinderen en baby's ook onder, dus indien u met 6 volwassen 1 kind en 1 baby komt wordt dit totaal als 8 personen geregistreerd.

Bij onze vakantiehuizen worden echter uitzonderingen gemaakt voor baby's in de opgave van het aantal personen waarvoor de woning geschikt is, waardoor u dus 1 of maximaal 2 baby's extra kunt meenemen boven het maximaal aantal personen waarvoor de woning geschikt is. Een woning waarvan het profiel meldt dat deze geschikt is voor 6 personen, kan dus geschikt zijn voor 6 volwassenen en 2 baby's.  

U dient er wel rekening mee te houden dat niet alle huizen zijn voorzien van een babybedje.

Bij uw boeking kunt u een verzoek indienen voor een babybedje, als dit niet aanwezig is kunt u dit zelf meebrengen.

Let u er op dat overschrijding van het aantal personen met meereizende baby's moet worden gemeld en goedgekeurd, uiteraard alleen als u hiermee boven het totaal aantal toegestane personen komt.

Reisgezelschappen met deelnemers boven het aantal personen waarvoor de woning geschikt is, zijn niet toegestaan tenzij er hiervoor bij de boeking schriftelijk door de eigenaar toestemming is gegeven.



5.3 Bij de villa staat 8 pers + 3K?

Bij sommige villa's maken we onderscheid tussen het aantal volwassenen en het aantal kinderen (K).

Dit is namelijk omdat wij dan de bedden of slaapgelegenheid niet geschikt achten voor een volwassen persoon.

Dit kan bijvoorbeeld zijn bij hoogslapers, stapelbedden of bedbanken, maar ook kleine bedden welke wel geschikt zijn voor een kind, maar niet voor een volwassene.



5.4 Bij de villa staat 6 personen, maar ik lees maar 2 slaapkamers?

Wij beoordelen onze vakantiehuizen op het maximaal aantal "acceptabele" slaapplaatsen, dit omdat mensen graag met het maximaal aantal personen op vakantie willen gaan.

Indien u meer personen ziet als aangegeven slaapkamers normaal gesproken mogelijk maken, kunt u in onze omschrijving teruglezen hoe de overige personen kunnen slapen.

Het geniet altijd de voorkeur om te kiezen voor een vakantiehuis met een goede verhouding tussen slaapkamers en het aantal slaapplaatsen.

Mocht u toch kiezen voor een vakantiehuis met meer dan 2 slaapplaatsen per slaapkamer dan is het advies nogmaals goed de beschrijving te lezen.

Het zelf creëren van extra slaapplaatsen is niet toegestaan, tenzij de eigenaar bij boeking hiervoor schriftelijke toestemming heeft gegeven.




 



Betalen

 

6.0 Welke mogelijkheden heb ik om te betalen?

Onze organisatie biedt u de meeste online betalingsmogelijkheden aan; wij werken samen met ICEPAY, een erkende Nederlandse betaalprovider, welke alle bekende betaalmogelijkheden biedt zoals: IDEAL, Direct Banking, Giropay, Visa en Mastercard, alsmede met Paypal en Stripe.

U moet er wel rekening mee houden dat bij het gebruik maken van een aantal betaalmogelijkheden extra toeslagen kunnen gelden.

Indien u middels een online banksysteem zoals IDEAL of Direct banking betaalt geldt geen extra toeslag.

Natuurlijk kunt u ook een overschrijving doen naar het IBAN-rekeningnummer dat u onderaan onze factuur vindt.



6.1 Ik heb betaald

Zodra u heeft betaald, wordt deze betaling bij ons verwerkt; op het moment dat wij uw betaling ontvangen en afboeken op uw reservering ontvangt u hiervan een bevestiging per e-mail.

U kunt tevens inloggen in "Mijn boekingen" met de combinatie van het e-mailadres dat u heeft gebruikt bij uw reservering en uw boekingsnummer.

Hier zult u de betaling kunnen volgen en de status van uw boeking kunnen inzien.

Zolang de betaling niet is verwerkt, en u dus geen bericht heeft ontvangen is deze ook niet te zien in "Mijn boekingen".

De verwerking van een betaling neemt maximaal 24 uur in beslag.

De snelheid van het ontvangen van de betalingen zijn afhankelijk van het land waar de betaling vandaan gestuurd is en de gekozen betaalmogelijkheid.

Dit kan variëren van 24 uur tot maximaal 1 week.

Betalingen per credit card of Paypal hebben een verwerkingstijd van 2-3 werkdagen.

Bij Last Minute boekingen adviseren wij u voor u de betaling doet eerst met ons contact op te nemen.



6.2 Kan ik betalen bij aankomst?

Het is niet mogelijk de huurprijs bij aankomst te betalen.

Wel betaalt u, indien van toepassing, in sommige gevallen de borg, schoonmaak en/of extra kosten zoals linnenhuur bij aankomst.

Het kan zijn dat op verzoek van de huiseigenaar de borg aan onze organisatie dient te worden betaald.

In dat geval factureren wij u de borg, en ontvangt u deze ook van ons weer retour indien er geen problemen zijn ontstaan.

De termijn hiervoor is uiterlijk 2 weken na uw vertrek uit de woning.



6.3 Het systeem verzoekt om mijn bankgegevens?

U heeft bij ons geboekt en bij uw boeking is een bedrag als borg afgesproken, hetgeen op uw rekening zal worden teruggestort.

Om dit proces soepel te laten verlopen verzoeken wij u, nadat u bent vertrokken uit uw vakantiehuis, ons uw bankgegevens per e-mail te bevestigen.



 



Aankomst - Vertrek

 

7.0 Ik wil graag mijn reis voorbereiden, heeft u het adres?

In de reisdocumenten die u 2 weken voor aankomst van ons per e-mail ontvangt vindt u alle benodigde gegevens, zoals het adres van uw vakantiewoning, een routebeschrijving en de contactinformatie van degene waar u de sleutel van krijgt.

Indien er speciale zaken zijn die u dient te weten vindt u deze ook in uw reisvoucher.



7.1 Wie zal ons ontvangen bij aankomst?

Op uw reisvoucher staan de contactgegevens van de beheerder, en tevens treft u daar ons noodnummer aan.

Onze telefoons staan altijd doorgeschakeld naar een medewerker en dus verzoeken wij u vriendelijk buiten kantoortijden uitsluitend te bellen bij echte noodsituaties.

Ons advies is de beheerder ongeveer 48 uur voor uw aankomst te bellen om het een en ander omtrent uw aankomst kort te sluiten; indien deze niet direct de telefoon beantwoordt kunt u het op een later tijdstip nog eens proberen.

Tot maximaal 2 uur voor uw aankomst is het NIET noodzakelijk ons noodnummer te bellen; beheerders worden door ons schriftelijk op de hoogte gesteld van uw komst, en het komt zelden voor dat dit mis loopt.

Beheerders werken vaak met meerdere huizen en zijn dus ook onderweg en meestal pas enkele uren voor uw aankomst bereikbaar.

Veel gebruiken ook een ander mobiel nummer hiervoor.

Mocht u tot 2 uur voor aankomst de beheerder nog niet gesproken hebben, dan kunt u ons noodnummer bellen.

In sommige gevallen vindt u een adres waar u de sleutel kunt ophalen.



7.2 Uw controle bij aankomst.

Vaak heeft u een lange reis achter de rug en wilt niets liever dan genieten van het zonnetje of lekker een duik in het zwembad nemen hetgeen zeer begrijpelijk is.

Echter, u betaald borg voor uw vakantiewoning en die borg geeft naar beide kanten verplichtingen.

Wij vragen u om bij de aankomst met de beheerder de woning goed te controleren en hem er op te wijzen als u iets ziet wat niet in orde zou zijn. Maak indien mogelijk hier een foto van.

Het is belangrijk dat u hier met de beheerder duidelijkheid over heeft alvorens hij vertrekt. Kortom neem even de tijd voor de intake en inspecteer de woning voordat u de sleutel accepteert.



7.3 Wat als wij vroeger aankomen, of later weg willen?

Onze organisatie moet zich aan de met de eigenaar gemaakte afspraken houden, wij kunnen dus nimmer toezeggingen doen over eerder aankomen of later vertrekken.

Uw aankomst en vertrektijd staan vermeld op uw reisvoucher.

Doorgaans is de aankomsttijd 16.00 uur, en de vertrektijd ‘s morgens om 10.00 uur.

De tussenliggende tijd wordt dan gebruikt voor het schoonmaken van de woning teneinde deze netjes op te kunnen leveren aan de nieuwe huurders.

Soms komen mensen eerder aan en verzoeken dan de bagage achter te laten teneinde boodschappen te doen, of alvast gebruik te kunnen maken van de tuin of het zwembad.

Dit kan uitsluitend ter plaatse met de beheerder geregeld worden, en deze hoeft aan het verzoek geen gevolg te geven.



7.4 Betaal ik de extra kosten bij aankomst?

U betaald de op onze website genoemde extra kosten bij aankomst, dit kan de borg betreffen indien deze niet aan onze organisatie is betaald, alsmede kosten voor eindschoonmaak en eventuele linnen huur.

In enkele gevallen wil de eigenaar dat we de extra kosten factureren, dit staat dan duidelijk vermeld op uw factuur.



7.5 Ontvang ik de borg terug bij vertrek?

Op uw reisvoucher staat hoe de borg is verwerkt of wordt teruggestort.

Heeft u deze naar ons overgemaakt, dan krijgt u deze ook van ons weer terug, mits de eigenaar geen schadevergoeding heeft gevraagd.  

U ontvangt binnen 1 week na uw vertrek een e-mail met het verzoek uw bankrekening te bevestigen.

Als alles akkoord is wordt uw borg binnen 14 dagen na uw vertrek teruggestort.

Wij willen u er extra op attent maken dat de borg een zaak is tussen u en de huiseigenaar; wij adviseren u daarom altijd even met de beheerder een gezamenlijke inspectie te maken.

Indien er iets is gebroken maak hier dan een foto van.

Ook indien wij namens de huiseigenaar de borg beheren zijn wij contractueel gebonden deze op zijn eerste verzoek uit te betalen.



 



Extra Informatie

 

8.0 Wie is er verantwoordelijk voor ontstane schade?

U bent als huurder wettelijk aansprakelijk voor toegebrachte schade.

U bent tevens verplicht direct schade te melden aan de beheerder of de huiseigenaar.

Maak indien mogelijk foto's van de schade, en vraag of het mogelijk is ter plekke een kostenopgave te ontvangen.



8.1 Ons huisdier gaat mee op reis.

Indien uw huisdier mee op reis gaat moet u in het bezit zijn van een dierenpaspoort; voor veel landen gelden afwijkende voorwaarden, wij adviseren u hiervoor contact op te nemen met uw dierenarts.

Sommige landen verzoeken een teek-behandeling en andere een bloedtest.

Binnen Europa is echter in de meeste gevallen een dierenpaspoort met de gebruikelijke inentingen voldoende.

Vergeet bij het meenemen van uw huisdier niet een lijn; niet alle vakantiehuizen zijn geschikt voor het los laten lopen van uw huisdier.

Indien het niet op de website vermeld staat is het raadzaam te vragen of het terrein is afgesloten; wij kunnen nimmer verantwoording accepteren indien er in het hekwerk breuken zitten waardoor uw dier op de weg kan komen.

Het is NOOIT toegestaan dieren in het zwembad te laten zwemmen.



8.2 Hoe zit het met het lakens en handdoeken?

Op onze site vindt u bij iedere vakantiewoning aangegeven wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot eventuele huur van beddengoed en handdoeken, of dat deze inbegrepen zijn in de huurprijs.

Let op dat badlakens nooit zijn inbegrepen.

Op uw voucher vindt u de informatie die wij aan de beheerder hebben doorgegeven met betrekking tot uw linnen voorkeur; neem contact met ons op indien deze niet correct is of gewijzigd dient te worden.

Indien er sprake is van linnenhuur dient deze altijd bij aankomst betaald te worden, tenzij specifiek op de factuur anders vermeld staat.

Controleer op onze website altijd of handdoeken inbegrepen zijn bij de linnenhuur.

Indien dit het geval is betreft dit veelal een grote en een kleine handdoek, en eventueel een washandje per persoon.

Denkt u hier niet genoeg aan te hebben dan is het is te adviseren zelf extra handdoeken mee te brengen.

Leest u voor informatie over linnengoed nogmaals de beschrijving van de woning die u geboekt heeft of waar u interesse voor heeft.



8.3 Hoe zit het met de schoonmaak van het vakantiehuis?

De voorwaarden van de schoonmaak vindt u bij de woninginformatie op onze website.

Deze staat tevens op uw reisvoucher.

Indien er sprake is van een eindschoonmaak dient u deze bij aankomst te betalen.

Wanneer er staat inclusief "maar schoon achter laten" dan kunt u zelf de schoonmaak verzorgen; hieronder wordt verstaan bezemschoon en alles afgewassen in de kasten.

Let u er wel op dat wanneer u dan de woning niet schoon achterlaat de huiseigenaar het recht heeft de extra schoonmaakkosten te berekenen.

Daarom kunt u het beste bij uw vertrek verzoeken of de schoonmaak naar wens is.

Indien op uw verzoek tussen-schoonmaak heeft plaatsgevonden dan dient u deze direct af te rekenen.



8.4 Hoe zit het met de toeristenbelasting?

Bij sommige vakantiewoningen wordt apart toeristenbelasting geheven.

Indien deze bij ons bekend is treft u de informatie aan op onze website.

Het kan echter zijn dat tussen het moment van boeken en uw aankomst de tarieven gewijzigd zijn.

Wij kunnen hier geen aansprakelijkheid voor aanvaarden.



 

Annuleren - Verzekeren

 

9.0 Kan mijn boeking geannuleerd worden als ik niet op tijd betaal?

Indien wij uw betaling niet op tijd ontvangen, hebben wij inderdaad het recht om uw boeking te annuleren.

Wij hebben strikte afspraken met de huiseigenaren omtrent de betaling welke wij ook na dienen te komen.

Correcte betaling door alle partijen is dus erg belangrijk.

Mocht u de betalingstermijn overschrijden neemt u dan contact op met onze klantenservice zodat deze in ieder geval op de hoogte zijn van uw vertraging.

Mogelijkerwijs kan er dan met u een passende oplossing gevonden worden.

Indien wij de boeking dienen te annuleren houdt dit niet in dat u bent ontslagen van uw betalingsverplichting.

Dit kunt u nalezen in onze algemene voorwaarden.

Het is dus altijd raadzaam in goed overleg samen tot de beste oplossing te komen.

         

9.1 Ik wil mijn boeking annuleren?

Er kunnen zich helaas omstandigheden voordoen waardoor u genoodzaakt bent een boeking te annuleren.

In dat geval is het eerst zaak ons schriftelijk van uw annulering op de hoogte te brengen. Vermeld duidelijk uw naam, uw boekingsnummer en uw telefoonnummer.

Indien u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, en uw annulering voldoet aan de polisvoorwaarden bestaat er de mogelijkheid de schade bij hun te claimen.

Uw annulering ontslaat u niet van uw betalingsverplichting, meer informatie hieromtrent vindt u in onze algemene voorwaarden.

 

9.2 Wat zijn de kosten bij annulering?

Bij annulering tot de 42e kalenderdag (exclusief) voor de aankomstdag: de aanbetaling.

Bij annulering vanaf de 42e kalenderdag (inclusief) tot de 28e dag (exclusief) voor de aankomstdag: 60% van de huursom.

Bij annulering vanaf de 28e kalenderdag (inclusief) tot de aankomstdag:  90% van de huursom.

Bij annulering op de aankomstdag of later: de volledige huursom.

 

9.3 Annuleringsverzekering

Het zal u maar gebeuren dat u moet annuleren, en u bent er niet voor verzekerd.

Wij adviseren u altijd bij de boeking een annuleringsverzekering af te sluiten; u bent immers nimmer zeker van de situatie binnen uw gezin, familie en omstandigheden die u kunnen dwingen uw vakantie te annuleren.

Indien u tijdens uw boeking heeft gekozen voor een annuleringsverzekering via onze organisatie vindt u de heldere voorwaarden op onze site onder informatie ➝ reisverzekeringen. Reeds geboekte en bevestigde reizen komen niet meer in aanmerking voor het afsluiten van een annuleringsverzekering, dit kan uitsluitend wanneer u de boeking opgeeft.

 

9.4 Herroepingsrecht

Op het huren en/of aangaan van een huurovereenkomst van een vakantiewoning is het herroepingsrecht “uitgesloten” omdat de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken.




 

Tot slot

 

10.0 Wat als u ergens niet tevreden over bent

Ondanks het feit dat wij de huizen zeer zorgvuldig beoordelen en inspecteren kan het uiteraard voorkomen dat u ergens een situatie aantreft waar u niet tevreden over bent.

U heeft een klacht maar zelfs als dit geen klacht betreft stellen wij het zeer op prijs uw reactie te vernemen.

Afhankelijk van de situatie en uw wensen gaat ons team dan de noodzakelijke actie ondernemen.

 

10.1 Klachtenregeling

Onze klachtenregeling treft u in onze algemene voorwaarden.

Meld in eerste instantie een klacht altijd bij de beheerder of de huiseigenaar, en probeer er ter plekke in goed overleg uit te komen.

Mocht dit niet lukken neem dan telefonisch of per e-mail contact op met Azurselect via info@azurselect.com of +31 85 2091119.



10.2 Kan ik mijn account verwijderen?

U hoeft uw account niet te verwijderen, deze is namelijk uitsluitend actief tijdens uw lopende boeking.

U kunt wel het sturen van een nieuwsbrief stopzetten, deze mogelijkheid heeft u bij iedere nieuwsbrief die u van ons ontvangt door middel van een link onderaan de mail.

Accounts welke verlopen worden door ons systeem automatisch verwijderd.

Indien u eerder heeft geboekt, zal het systeem bij het invoeren van uw e-mail adres uw gegevens tonen, als u deze bevestigt vult het systeem direct uw basis gegevens in.








POWERED BY ESTATEFY.COM